Je bekijkt nu Personeel gezocht? Ga voor een vacaturevideo

Personeel gezocht? Ga voor een vacaturevideo

Vacatures die niet ingevuld geraken… Voor heel wat bedrijven is het een serieuze zoektocht langs verschillende kantoren en databases. Soms loont het eens de moeite om je horizonten als werkgever te verruimen. Video biedt de uitweg om de geknipte match te vinden voor het profiel waarnaar je op zoek bent. Voor jouw bedrijf vertalen we de bedrijfsidentiteit in een opmerkelijke video, die wél aansluit bij jullie bedrijfswaarden.

Wat is employer branding?

Hoor je het ineens donderen in Keulen bij het denken aan deze term? Eigenlijk is het heel simpel. Employer branding is een communicatiestrategie die alle waarden en normen die heersen binnen een bedrijfscultuur in kaart brengt. En hier speelt net het gevoel een grote rol. Houd je als werkzoekende een positief en enthousiast gevoel over aan het bekijken van de video? Dan is jouw opdracht geslaagd, want zo stijgt de kans dat je het perfect uit het hout gesneden profiel voor je bedrijf binnenhaalt. Annelies legt uit wat employer branding, ofwel een vacaturevideo, kan teweegbrengen in de praktijk.

Case #1: Willaert

Boomkwekerij Willaert zoekt volk, en doet dat met… Will en Aert. Deze twee padvinders gaan op ontdekkingstocht in deze groeiende omgeving. Door hun verrekijker zien ze alle facetten van het bedrijf, van de groene planten tot de binnendienst. Het is er zo boeiend dat ze er zelf aan de slag willen gaan.

Case #2: vind!

Een dag uit het leven van een vind!er. Dat was het doel voor de interne rekrutering campagne bij het selectiebureau vind!. We schakelden de sportiefste medewerkers in en zelfs Roos Vanacker verleende haar stem.

Case #3: Izytec

Izytec on tour, zo heette de campagne van outsourcingbedrijf Izytec, dat op zoek is naar technische profielen om hun team te versterken. Ze zochten hun nieuwe Vedett en besloten de kennismaking te laten verlopen met een heerlijk biertje (toevellig met dezelfde naam) in de hand. Het gevoel dat ze naar buiten wilden brengen? Een gezellige en familiale werksfeer. Een campagne met video die naar meer smaakt!

Case #4: Agristo

Agristo, producent van aardappelproducten in alle vormen, gaat steeds op zoek naar de beste patat. Maar ook naar de beste nachttechnieker. Hier koos het bedrijf voor een Q&A tussen twee ervaren medewerkers. Hier gaan ze in gesprek over wisselstukken. Essentieel wanneer je de job moet uitoefenen, want je werkt vaak alleen.

Case #5: Vandelanotte

Op een strategische manier een vacature de wereld insturen? Dat deden we voor accountancybedrijf Vandelanotte. Zij kozen ervoor om de eigen werknemers aan het woord te laten. Het doel? Zo potentiële, nieuwe werknemers over de streep trekken om ook te kiezen voor een carrière bij Vandelanotte.